Reparaties

Wanneer uw foto-apparatuur iets mankeert, is het handig als u er even mee langskomt. Wij hebben geen eigen reparatiedienst in de winkel, maar we onderhouden contact met reparateurs voor alle merken die we leveren, en sommige problemen zijn ook makkelijker te verhelpen. Bovendien hebben we natuurlijk ervaring met reparatiegevallen, en kunnen u dus adviseren over wat verstandig is.

Kosten van reparaties kunnen soms hoog oplopen. Bij nieuwe aankopen is het mogelijk om de camera of lenzen bij ons te laten verzekeren. Dit geeft een stuk zekerheid en kost relatief weinig.

Garantiereparaties

Het is belangrijk om vast te stellen of het probleem onder garantie valt of niet. Fabrieksgarantie dekt grof gezegd interne problemen aan de camera die niet veroorzaakt worden door val- of stootschade, waterschade, of andere problemen door invloed van buitenaf. De garantieperiode is normaal gesproken binnen 2 jaar na aankoop. Apparatuur die bij ons is aangeschaft en waar een garantiereparatie aan moet worden uitgevoerd wordt kosteloos verstuurd.

Apparatuur elders gekocht

Wanneer er aan apparatuur die niet bij ons is aangeschaft een garantiereparatie moet worden uitgevoerd, brengen wij verzend- en administratiekosten van € 30,- in rekening.
NB: Ingaand op 8 maart 2024 brengen wij u naast deze verzendkosten bij het innemen van reparaties van Sony, Canon en Panasonic camera’s of lenzen een verwijderingsbijdrage van € 20,- in rekening. Dit omdat de reparateurs voor deze merken ons deze kosten in rekening brengen wanneer u besluit om afstand te doen van de apparatuur.
– Kiest u ervoor de reparatie uit te laten voeren, dan trekken wij de € 20,- van het reparatiebedrag af.
– Kiest u ervoor om uw apparatuur ongerepareerd retour te ontvangen, dan trekken wij de € 20,- van de onderzoekskosten af.

Niet-garantie reparaties

Apparatuur die niet langer in zijn garantieperiode zit, of waarbij schade van buiten is opgetreden, zal met kosten gepaard gaan. Een enkele keer kunnen wij uit ervaring een idee geven wat de reparatiekosten zouden zijn, maar meestal moet de apparatuur hiervoor verstuurd worden. Geen enkele reparateur geeft tegenwoordig nog een prijsopgave af voor zij het apparaat zelf onder ogen hebben gehad, om gesteggel te voorkomen wanneer de schade groter blijkt dan ingeschat. Houd er rekening mee dat wij € 30,- verzend- en administratiekosten in rekening brengen voor het afhandelen van de reparatie. Dit bedrag staat los van de reparatie- of onderzoekskosten die de reparateur in rekening zal brengen!
NB: Ingaand op 8 maart 2024 brengen wij u naast deze verzendkosten bij het innemen van reparaties van Sony, Canon en Panasonic camera’s of lenzen een verwijderingsbijdrage van € 20,- in rekening. Dit omdat de reparateurs voor deze merken ons deze kosten in rekening brengen wanneer u besluit om afstand te doen van de apparatuur.
– Kiest u ervoor de reparatie uit te laten voeren, dan trekken wij de € 20,- van het reparatiebedrag af.
– Kiest u ervoor om uw apparatuur ongerepareerd retour te ontvangen, dan trekken wij de € 20,- van de onderzoekskosten af.

Reparatieprocedure

De reparatieprocedure kan sterk verschillen per merk. Sommige reparateurs geven pas een prijsopgave af wanneer de reparatie een X aantal euro zal bedragen, anderen geven een prijsopgave ongeacht de kosten. Weer anderen rekenen vaste reparatiebedragen per model, ongeacht de uit te voeren werkzaamheden. Wanneer u met de apparatuur langs komt kunnen wij u informeren over het traject dat voor u van toepassing zou zijn, en daarmee adviseren of repareren wel of niet raadzaam is.

Sensor reinigen Foto recovery Reparaties
Verzekeringen Occasions en inruil
Terug naar overzicht Apparatuur